- Atnaujinta 2025 m. gegužės 16 d.
Šis tekstas yra parašytas lengvai suprantama kalba.
Lengvai suprantama kalba reikalinga žmonėms, kuriems yra sunku suprasti ir perskaityti įprastus tekstus.
Lengvai suprantama kalba padeda žmonėms sužinoti naujos informacijos.
Tokių tekstų jau yra įvairiose pasaulio šalyse.
Europos lengvai suprantamos kalbos simbolis.
Daugiau informacijos rasite čia:
https://www.inclusion-europe.eu/easy-to-read/
Kur rasti Petro Kriaučiūno viešąją biblioteką:
Petro Kriaučiūno viešosios bibliotekos
adresas yra Vytauto g. 20, Marijampolė, Lietuva.
Petro Kriaučiūno viešosios bibliotekos
pašto kodas yra LT- 68298.
Šioje vietoje dirba bibliotekos darbuotojai.
Jei norite gauti informacijos apie biblioteką, skambinkite telefonais:
Lankytojų aptarnavimo centras 0 343 52637.
Vaikų ir jaunimo edukacijos centras 0 343 52684
Kada dirba Petro Kriaučiūno viešoji biblioteka?
Biblioteka dirba:
- pirmadienį nuo 9 valandos iki 18 valandos
- antradienį nuo 9 valandos iki 18 valandos
- trečiadienį nuo 9 valandos iki 18 valandos
- ketvirtadienį nuo 9 valandos iki 18 valandos
- penktadienį nuo 9 valandos iki 18 valandos
- šeštadienį nuo 9 valandos iki 16 valandos.
Biblioteka nedirba šventinėmis dienomis.
Šventinės dienos yra:
- sausio 1 diena,
- vasario 16 diena,
- kovo 11 diena,
- Velykų diena,
Velykų diena kiekvienais metais yra skirtinga.
- birželio 24 diena,
- liepos 6 diena,
- rugpjūčio 15 diena,
- lapkričio 1 diena,
- lapkričio 2 diena,
- gruodžio 24 diena,
- gruodžio 25 diena,
- gruodžio 26 diena.
Dieną prieš šventę biblioteka dirba 1 valanda trumpiau.
Registracija bibliotekoje
Bibliotekoje yra daug leidinių.
Leidinys yra:
- knyga,
- žurnalas,
- laikraštis.
Jeigu norite iš bibliotekos pasiimti leidinį,
Jums reikia:
- užsiregistruoti,
- gauti skaitytojo pažymėjimą.
Skaitytojo pažymėjimas yra kortelė,
su kuria bibliotekoje galite pasiskolinti leidinių.
Bibliotekoje užsiregistruoti galite:
- informacijos ir registracijos vietoje.
Ji yra pirmame aukšte.
- Vaikų literatūros skyriuje.
- Internetu
Jeigu norite užsiregistruoti internetu,
paspauskite šią žalią nuorodą: https://ibiblioteka.lt/metis/
Knygų skolinimas ir grąžinimas
Kad galėtumėte iš bibliotekos pasiimti knygų
ir kitų leidinių, Jums reikia:
- užsiregistruoti bibliotekoje,
- gauti skaitytojo pažymėjimą.
Šias knygas galėsite neštis į namus.
Kai knygas perskaitysite,
jas reikės grąžinti į biblioteką.
Knygas galima pasiimti iš skyriaus,
kuris vadinasi Knygų erdvė.
Knygą galite užsisakyti informacijos
ir registracijos vietoje.
Ši vieta yra pirmame bibliotekos aukšte.
Jeigu Jums reikia pagalbos, Jūs galite:
- pagalbos paprašyti darbuotojo,
- paskambinti telefonu.
Telefono numeris yra 0 343 52637.
Kai paskambinsite, Jums reikės pasakyti:
- savo skaitytojo pažymėjimo numerį,
Numeris bus parašytas
ant Jūsų skaitytojo pažymėjimo.
- knygos, kurią norite skaityti, pavadinimą,
- knygos autoriaus vardą ir pavardę.
Knygos autorius yra žmogus, kuris parašė knygą.
Jeigu norite pasiimti arba grąžinti knygą,
galite tai padaryti savitarnos aparatu.
Savitarnos aparatas yra daiktas,
į kurį pats galite įdėti knygą, kurią norite grąžinti.
Kai norėsite pasiimti knygas:
- galėsite paimti ne daugiau nei 7 knygas.
Tai reiškia, kad galite pasiimti:
- 1 knygą,
- 2 knygas,
- 3 knygas,
- 4 knygas,
- 5 knygas,
- 6 knygas,
- 7 knygas.
Negalite pasiimti 8 knygų.
- knygas galima skaityti 30 dienų.
30 dienų yra 1 mėnesis.
Jeigu per 30 dienų nespėjote perskaityti knygos, galite ją skaityti ilgiau.
Jeigu norite pratęsti knygos skaitymą, turite:
- apie tai pasakyti bibliotekos darbuotojams
arba
- pratęsti internetu.
Jūs galėsite knygos skaitymą pratęsti
2 kartus po 30 dienų.
Kaip pratęsti knygų skaitymo laiką internetu?
Jeigu nespėjote perskaityti knygos
ir norite prasitęsti knygos skaitymą,
galite tai padaryti internetu.
Knygą galėsite skaityti dar 30 dienų.
30 dienų yra 1 mėnesis.
Kaip pratęsti knygų skaitymo laiką internetu?
Užsiregistruoti bibliotekos puslapyje.
Bibliotekos puslapis yra http://www.ibiblioteka.lt
2. Paspausti užrašą Mano iBiblioteka
3. Paspausti užrašą Užsakymai.
4. Kompiuterio ekrane pamatysite
knygų pavadinimus.
Tai reiškia, kad šias knygas
Jūs jau esate pasiėmę skaityti.
Prie knygų matysite mygtuką
Pratęsti grąžinimo terminą.
Paspauskite jį.
6. Tada kompiuterio ekrane atsidarys langas.
Knygos skolinimas bus pratęstas dar 30 dienų
Tada vėl reikės paspausti mygtuką Pratęsti.
7. Kai tai padarysite, knygą galėsite skaityti ilgiau.
Jeigu vėl nespėjote perskaityti knygos, galite
prasitęsti knygos skaitymą dar vieną kartą 30 dienų.
Jeigu jums reikia pagalbos, visada galite kreiptis
į bibliotekos darbuotojus.
Kaip naudotis savitarnos aparatu
Savitarnos aparatą galite rasti:
- prie pagrindinių bibliotekos durų.
- Vaikų literatūros skyriuje.
Jeigu norite grąžinti arba paimti knygas
naudodami savitarnos aparatą, Jums reikia:
1. Prieiti prie savitarnos aparato.
2. Aparato ekrane pasirinkti, ką norite daryti:
- skolintis knygas
arba
- grąžinti knygas.
3. Padėti savo skaitytojo pažymėjimą
po raudonu spinduliu.
Po raudonu spinduliu turite padėti
skaitytojo pažymėjimo brūkšninį kodą.
Brūkšninis kodas yra pažymėjimo viršuje.
4. Tada aparatas nuskaitys Jūsų pažymėjimą.
5. Tada Jums reikės dėti knygas ant aparato.
6. Aparatas ekrane parašys, kokias knygas paėmėte.
7. Jeigu norite, galite išsispausdinti kvitą.
Kvitas yra popieriaus lapelis,
ant kurio yra parašyta informacija.
8. Kvite bus parašyta:
- kokias knygas paėmėte,
- kokias knygas grąžinote.
Kopijavimas, spausdinimas, skenavimas
Jeigu norite leidinį:
- kopijuoti,
- spausdinti,
- skenuoti,
Skenuoti reiškia popieriaus lapą ar jo vaizdą
perkelti į kompiuterį.
Jūs turite nueiti į Skaityklą.
Skaitykla yra antrame aukšte.
Jeigu reikia, galite paprašyti skaityklos darbuotojo:
- įrišti dokumentus,
- laminuoti dokumentus.
Laminuoti reiškia padengti dokumentą specialia medžiaga.
Įrišimo ir laminavimo paslaugos yra mokamos.
Tai reiškia, kad turėsite sumokėti pinigus.
Renginiai, edukacijos, mokymai
Bibliotekoje vyksta daug renginių, pavyzdžiui:
- knygų pristatymai,
- viktorinos,
Viktorina yra žaidimas, kuriame reikia atsakinėti
į įvairius klausimus.
- parodos,
- mokymai ir edukacijos
Edukacijos ir mokymai yra renginiai,
kuriuose galite išmokti ką nors naujo.
Pavyzdžiui, mokymuose galite
išmokti naudotis kompiuteriu.
Edukacijose ir mokymuose galite
išbandyti įvairias veiklas.
Jeigu norite sužinoti daugiau informacijos
apie renginius bibliotekoje,
galite tai padaryti bibliotekos interneto puslapyje.
Bibliotekos interneto puslapis yra https://www.marvb.lt
Skaityklos
Bibliotekoje yra skaityklos.
Skaitykla yra vieta, kurioje galima skaityti knygas. Skaitykloje yra tylu.
- Periodinių leidinių skaitykla.
Periodinis leidinys yra žurnalas, laikraštis.
Ši skaitykla yra pirmame aukšte.
- Informacijos skaitykla.
Ši skaitykla yra antrame aukšte.
Čia galite rasti daug mokslinių knygų.
Kai kurių knygų namo neštis negalima.
Jas galite skaityti tik bibliotekoje.
Čia yra įrengtos darbo vietos.
Tai reiškia, kad žmonės skaitykloje
gali dirbti arba mokytis.
Darbo vietose yra tylu ir ramu.
Skaityklose yra internetas.
Internetas yra nemokamas.
Jeigu kyla klausimų,
galite kreiptis į skaityklos darbuotoją.
Erdvės ir paslaugos vaikams ir jaunimui
Vaikų ir jaunimo edukacijos centras organizuoja veiklas vaikams ir jaunimui.
Čia vyksta daug renginių.
Renginiai yra, pavyzdžiui:
- lėlių teatro spektakliai,
- mokymai ir edukacijos,
- parodos,
- susitikimai su rašytojais, menininkais,
- knygų skaitymas garsiai.
Taip pat vyksta renginiai šeimoms su vaikais.
Čia yra daug įdomių knygų vaikams ir jaunimui.
Vaikų ir jaunimo edukacijos centre yra:
- Vaikų literatūros skyrius
- Multicentras
Multicentras yra pavadinimas.
Multicentras yra vieta, kur vaikai ir jauni žmonės gali ateiti praleisti laiką ir mokytis.
Kaip patekti į Vaikų ir jaunimo edukacijos centrą
Jeigu norite atvykti į Vaikų ir jaunimo edukacijos centrą, Jūs turite:
1. Atvykti iš Vilkaviškio vyskupijos pastato pusės.
Tai reiškia, kad Jūs galite eiti ne pro pagrindines bibliotekos duris.
2. Jūs galite eiti pro Multicentro duris.
Kai prieisite duris, palaukite.
Durys atsidarys automatiškai.
Kai įeisite pro duris, galite:
Eiti į kairę.
Ten bus Multicentras.
Eiti į dešinę.
Ten bus Vaikų literatūros skyrius.
Vaikų ir jaunimo edukacijos centre
gali lankytis visi žmonės.
Vaikų literatūros skyrius
Vaikų literatūros skyriuje yra daug leidinių
įvairaus amžiaus vaikams ir jaunimui:
- grožinės literatūros knygos,
- mokslinės knygos,
- žurnalai ir laikraščiai.
Žurnalus ir laikraščius galite skaityti tik skaitykloje.
Čia yra Pasakų studija.
Šioje studijoje:
- rodomi lėlių teatro spektakliai.
- garsiai skaitomos knygos.
Multicentras
Multicentras yra pavadinimas.
Pavadinimas yra parašytas ant pastato.
Multicentras yra laisvalaikio erdvė,
Skirta vaikams ir jaunimui.
Šioje erdvėje galima:
- žaisti,
- susitikti su draugais,
- ruošti pamokas,
- praleisti laisvalaikį.
Multicentre yra:
- PlayStation 5,
- Biliardo stalas,
- Garso įrašų studija,
- Foto studija,
- Bendravimo erdvė.
Čia galite susitikti su draugais, žiūrėti filmus.
Tekstą lengvai suprantama kalba rengė:
- Direktoriaus pavaduotoja kultūrinei veiklai Jūratė Dudkienė
Tekstą vertino:
- Socialinių dirbtuvių „Vilniaus Viltis“ lankytoja Rūta Latvytė
Teksto vertinimą koordinavo:
- Všį Informacijos kaupimo ir sklaidos centro darbuotoja Skirmantė Sakalauskaitė


